Thursday, February 24, 2011

رکود در بازار پنت هاوس

اجرای قانون هدفمند ارزانترین تور سنگاپور  شدن یارانه ها با شکلی متفاوت در بازار خانه های فوق لوکس اثر کرد. پنت هاوس ها در تهران تحت تاثیر «هدفمندی» و هزینه هایی که از این به بعد ساکنان باید برای انواع خدمات در این خانه ها به واسطه واقعی شدن قیمت انرژی پرداخت کنند، دچار افت قیمت شده اند، به طوری که مشاوران املاک فعال در این بازار می گویند پنت هاوس ها نزدیک به 10 درصد ارزان شده اند. از سوی دیگر برخی سازنده های این نوع آپارتمان ها به تازگی تصمیم به تغییر رویه ساخت وساز گرفته اند.

بازار محدود و خاص خانه های فوق لوکس در تهران که همیشه چه در شرایط رونق و چه در شرایط رکود مسکن، با استقبال از طرف خریدار روبه رو بوده در چند هفته اخیر تور ارزا وآسان دوبی  زیر سایه سنگین هدفمندی قرار گرفته؛ طوری که رغبت به خرید این نوع املاک کاهش شدید پیدا کرده است.
مشاوران املاک مناطق شمالی پایتخت در این باره از افزایش تقاضا برای فروش پنت هاوس خبر می دهند و اینکه برخی سازنده های مطرح برج های مسکونی مجهز به پنت هاوس، تصمیم دارند ساخت خانه های فوق لوکس را محدود کنند.
معدل مصرف انرژی در پنت هاوس به خاطر انواع خدمات رفاهی که دارد چند برابر ارزانترین تور تایلند  یک واحد مسکونی معمولی است و حالا با اجرای قانون یارانه ها، ساکنان پنت هاوس ها نگران هستند که شارژ و هزینه نگهداری این املاک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.
شارژ پنت هاوس ها در برج های مسکونی به صورت مترمربعی یک هزار تا دو هزار تومان محاسبه و دریافت می شود و در ساختمان های کم ارتفاع، شارژ پنت هاوس براساس میزان متراژ و هزینه های کل ساختمان تعیین می شود.
در حال حاضر قیمت فروش پنت هاوس حدود 10 درصد نسبت به ابتدای امسال کاهش پیدا کرده است.
یک مشاور املاک واقع در منطقه محمودیه در این باره به دنیای اقتصاد گفت: مساله ای که برای مراجعه کنندگان به بازار برای خرید پنت هاوس بسیار حائز اهمیت است «میزان ارتفاع» است، اما ارزانترین تور یونان  این اواخر تجهیزات داخلی نیز برای خریداران اهمیت پیدا کرده است.
مظفری در ادامه افزود: در واقع یک آپارتمان 5 طبقه ای هم می تواند از پنت هاوس برخوردار باشد، اما نکته قابل تامل این است که چشم اندازی که پنت هاوس یک برج می تواند برای ساکنان تامین کند، پنت هاوس آپارتمان از آن عاجز است و به همین خاطر آپارتمان ها اگرچه می توانند از نعمت پنت هاوس برخوردار باشند، اما به ارزانترین تور آنکارا  دلیل عدم استقبال این چنین طراحی نمی شوند و این امتیاز تنها در اختیار برج ها قرار می گیرد و به همین خاطر خریداران ترجیح می دهند در برج سکونت کنند تا در آپارتمان هایی کمتر از 6 طبقه.
مظفری خاطرنشان کرد: در محمودیه اوایل امسال حجم تقاضا برای خرید پنت هاوس با میزان عرضه آن تقریبا برابر بود و بازار متعادل بود، اما در حال حاضر تعداد خریداران کاهش پیدا کرده و این بخش از بازار مسکن راکد شده است.
این بنگاهدار همچنین درباره میزان هزینه شارژ ماهانه پنت هاوس ها تاکید کرد: معمولا مبلغ شارژ به هزینه های تمام شده ماهانه برای کل برج مربوط می شود و قابل پیش بینی ارزانترین تور مالزی  است که با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها میزان شارژ پنت هاوس ها هم افزایش پیدا می کند، اما به طور یقین آن دسته ارزانترین تور استانبول  از متقاضیانی که همیشه در بازار خرید و فروش پنت هاوس حضور دارند، بالا رفتن هزینه های جانبی ساختمان و تاثیر آن بر میزان شارژ ماهانه برای آنها امری طبیعی خواهد بود و این مساله نباید باعث شود که آنها از خواسته خود (سکونت در پنت هاوس) صرف نظر کنند.
همچنین مشاور املاک دیگری در محدوده شمیرانات -منطقه یک- نیز به دنیای اقتصاد گفت: در حال حاضر قیمت های پیشنهادی برای فروش پنت هاوس 10 درصد ارزانترین تور برزیل  کاهش پیدا کرده که این بیشتر ناشی از کاهش حجم خریداران می تواند باشد.
این مشاور املاک درباره قیمت فروش پنت هاوس اظهار کرد: در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی قیمت های پیشنهادی نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت هستند، اما در بازار معاملات پنت هاوس قیمت ها زیاد با هم تفاوتی ندارند و بازه قیمتی تقریبا برای کلیه مناطق شمالی تهران به یک میزان است. از سوی ارزانترین تور ارمنستان  دیگر خریداران این دسته از واحدها زمان زیادی را صرف جست وجو برای خرید می کنند زیرا می دانند که تعداد پنت هاوس بسیار محدود است و همچنین خرید و فروش آن مانند واحدهای معمولی به آسانی صورت نمی گیرد و اگر خریدار پنت هاوسی را برای خرید انتخاب کند که قیمت آن گران باشد احتمال بسیار کمی وجود دارد که از خرید آن منصرف شود؛ چراکه پنت هاوس مشابه با آن ویژگی ها به ندرت پیدا خواهد شد و اگر خریدار نتواند فروشنده را راضی به تخفیف کند مجبور به خرید آن می شود.
به گزارش دنیای اقتصاد، اوضاع پنت هاوس های با مساحت کمتر از 500 متر به مراتب بهتر از سایر پنت هاوس ها است.
مدیر یک بنگاه مسکن در زعفرانیه که فقط در حوزه معامله پنت هاوس فعال است در این باره به دنیای اقتصاد گفت: از بعد از اجرای قانون هدفمند ارزانترین تور اندونزی  شدن یارانه ها، خرید پنت هاوس های متراژ بزرگ کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین تاکید کرد: هم اکنون تعداد فروشنده ها در بازار بسیار بیشتر از حجم خریداران است؛ به طوری که اگر یک مشتری برای خرید پنت هاوس به بنگاه مراجعه کند حدود 10 فایل برای معرفی پنت هاوس در اختیار وی قرار می گیرد. از سوی دیگر خریداران، واحدهای 300 تا 400 مترمربعی را برای خرید در نظر دارند.
براساس این گزارش، در مناطقی از تهران که پنت هاوس ها در ساختمان های کم طبقه –شبه برج- قرار دارند، قیمت هر مترمربع از این پنت هاوس ها بین 3 میلیون تا 5 میلیون تومان پیشنهاد می شود. البته قیمت کمتر از این دامنه نیز وجود دارد اما فقط مختص پنت هاوس هایی است که فاقد تجهیزات لوکس هستند.در مناطق شمالی شهر نیز پنت هاوس های واقع در برج های بلند مرتبه با قیمت ارزانترین تور مارماریس  متر مربعی بین 5 میلیون تا 12 میلیون تومان معامله می شوند
رییس موسسه فرهنگی اجتماعی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اعلام اینکه نخستین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری ها امروز (پنج شنبه) آغاز می شود، گفت: بیش از 100 شهرداری و شرکت خصوصی در حوزه مدیریت شهری برای عرضه دستاوردهایی که تاکنون به آنها دست یافته اند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

سیدمحمد سجادی نژاد در نشست با خبرنگاران خاطرنشان کرد: در سال آینده ارزانترین تور پکن  نمایشگاه جامع مدیریت شهری به صورت بین المللی برگزار می شود و آخرین تکنولوژی ها که در مدیریت شهری در دنیا وجود دارد، در این نمایشگاه بازدید می شود.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حضور وزیر کشور در مصلی افتتاح خواهد شد، در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: ارائه آخرین دستاوردهای شهرداری ها در راستای مدیریت شهری از اهدافی است که در این نمایشگاه دنبال می شود.
سجادی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری های سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، بیان داشت: تمام گروه هایی که در حوزه مدیریت شهری فعال هستند در این نمایشگاه ارزانترین تور قبرس  حضور یافتند و نمایشگاه جامع مدیریت شهری پل ارتباطی برای ایجاد تبادل دستاوردها در عرصه های مدیریت شهری است.
وی در ادامه نشست یادآور شد: این چنین نمایشگاه هایی موجب آشنایی مدیران شهری با آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در سراسر کشور می شود.
سجادی نژاد با بیان اینکه شهرداری ها در کشور مشکل منابع ندارند و عمده مشکل آنها مدیریتی است، بیان داشت: خیلی از شهرداری ها با هزینه های کمی توانسته اند بافت های فرسوده شهر خود را بازسازی و موجب افزایش بهره وری شوند.
مشاور رییس سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در ارزانترین تور آنتالیا  خصوص اختتامیه نمایشگاه گفت: اختتامیه این نمایشگاه با حضور ارشادمنش رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها صورت می گیرد و از برترین ها در حوزه مدیریت شهری نیز تقدیر می شود. این نمایشگاه از 5 لغایت 8 اسفندماه از ساعت 10 صبح تا 16 برگزار می شود
ریزش ساختمانی 4 طبقه که هفته گذشته جان 3 نفر از شهروندان تهرانی را گرفت، موضوع مجادله جدید سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران شده است.

از یک سو مسوولان شهرداری و شورای شهر که همیشه به عملکرد سازمان نظام مهندسی انتقاد دارند، دلیل این حادثه که بر اثر گودبرداری غیراصولی در محدوده بازار تهران رخ داد را کوتاهی مهندسان ناظر در عمل به وظایف خود عنوان می کنند. اما از سوی دیگر، رییس سازمان نظام مهندسی تهران معتقد است در این حادثه خاص، شهرداری به طور مستقیم مسوول است؛ چرا که سازنده ساختمان از سوی این نهاد انتخاب شده بود.
حادثه ریزش ساختمان در بازار تهران از هفته گذشته تاکنون واکنش های زیادی را به دنبال آورده است تا جایی که دیروز مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز اعلام کرد ارزانترین تور آذربایجان  که شهرداری و سازمان نظام مهندسی به زودی به مجلس فراخوانده خواهند شد تا در این مورد توضیح دهند.
البته پیش از اظهارات عضو کمیسیون عمران مجلس، شهردار ارزانترین تور ایتالیا  تهران به صراحت گفته بود که شهرداری هیچ دخالتی در فرآیند ساخت و ساز ندارد و وظیفه نظارت بر این روند بر عهده سازمان نظام مهندسی است. به گفته محمدباقر قالیباف شهرداری فقط صادرکننده پروانه ساختمانی است و حوادثی که بر اثر گودبرداری غیراصولی رخ می دهد به ضعف نظارت سازمان نظام مهندسی برمی گردد.با این وجود سعید ارزانترین تور فرانسه  غفرانی، رییس سازمان نظام مهندسی تهران در گفت وگو با دنیای اقتصاد به جزئیات جدید این حادثه اشاره و تاکید کرد که در این مورد سازمان مقصر نیست.وی با اشاره به متراژ بالای زمین گودبرداری شده، توضیح داد: در این گونه موارد باید سازنده به طور حقوقی یعنی یک شرکت سازنده انتخاب شود که این اقدام با انتخاب شخص حقیقی از سوی شهرداری تهران انجام شد.به گفته ارزانترین تور کیش رییس سازمان نظام مهندسی تهران از زمانی که اجرای ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (موضوع صدور شناسنامه فنی) از سوی شهرداری تهران موقتا تعلیق شده، سازمان نظام مهندسی تهران نیز با مشکل در نظارت بر ساخت و ساز مواجه شده است. غفرانی با این توضیحات گفت: سازمان نظام مهندسی در جریان روند احداث بنای 4 طبقه در بازار تهران نبود تور ارزان لبنان  و بنابراین امکان نظارت بر این ساختمان را نیز نداشت. اما این در حالی است که اعضای شورای شهر تهران ملغی شدن صدور شناسنامه فنی را موجب بروز این حادثه نمی دانند.
حسن بیادی، نایب رییس ارزانترین تور ترکیه  شورای شهر تهران در این مورد به «دنیای اقتصاد» گفت: در مورد حوادث ساختمانی شهرداری مسوولیتی بر گردن ندارد و وظیفه نظارت بر ساختمان بر عهده سازمان نظام مهندسی است.
بیادی همچنین ملغی شدن صدور شناسنامه فنی را نیز در بروز این حادثه بی تاثیر دانست و افزود: پیش از لغو این قانون نیز همیشه به خاطر ضعف ارزانترین تور کوالا  عملکرد سازمان نظام مهندسی شاهد وقوع چنین حوادثی بودیم.
.
.

No comments:

Post a Comment