Wednesday, October 27, 2010

خرید مسکن با پارسال چه فرقی کرده است؟

بازار خرید مسکن هشتگرد  در حال حاضر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در برخی موارد تفاوت های کرده است و در برخی دیگر، کماکان بدون اجاره آپارتمان شیراز  تغییر مانده است.مهمترین تفاوت بازار در این دوره، نوسان نامحسوس قیمت مسکن است.

در حال حاضر در برخی مناطق تهران، قیمت خرید واحد مسکونی – نرخ های پیشنهادی- در مقایسه رهن آپارتمان سراب  با تابستان سال قبل اندکی افزایش یافته است. همچنین کاهش قیمت مسکن که سال گذشته به اوج رسیده بود، اکنون متوقف شده است.در سال گذشته فعالان بازار مسکن بخصوص فروشنده ها در انتظار خروج از رکود بودند تا بتوانند در فضای رونق و استقبال از قیمت های پیشنهادی، املاک شان را عرضه کنند، اما هم اکنون که رکود معاملاتی به پایان رسیده، حجم عرضه واحدهای فروشی به بازار مسکن نیز زیاد شده است.
نبود نقدینگی ، دلیل اصلی رکود
در سال گذشته بسیاری از مشاوران املاک نبود نقدینگی در دست خریداران را مهمترین عامل تشدید اجاره آپارتمان کرج رکود در بازار می دانستند و در حال حاضر بنگاهداران همچنان بر این مساله تاکید دارند که منابع مالی کافی در دست خریداران وجود ندارد.
افزایش حجم فایل های فروشندگان واقعی
همچنین حجم فایل های خرید و فروش برای خریداران اصلی (مردم عادی) و فروشندگان واقعی (پول لازم) در سال قبل در حال رشد بود که این اجاره آپارتمان هشتگرد  تعداد فایل در سال 89 به بیشترین حد خود رسید، به طوری که با نزدیک شدن به پایان نیمه اول سال برخی از فعالان در بازار مسکن از کاهش تعداد فروشندگان پول لازم خبر می دهند.
ادامه رکود فروشندگان را منصف کرد
علاوه براین، اغلب فروشندگان در اوایل تابستان سال 88 به علت اینکه معمولا این فصل را برای معاملات خرید و فروش پررونق می دانستند با مراجعات مکرر خود به آپارتمان یزد  بنگاه ها از وضعیت استقبال خریداران پرس وجو می کردند تا اگر فرصت مناسب باشد، نرخ های فروش را افزایش دهند، اما گذر زمان باعث شد تا کم کم فروشندگان امید خود را از دست بدهند و اکثر آنها واحدهای خود را با قیمت های منصفانه تری به بازار عرضه کنند.
افت ساخت وساز طی 2 سال اخیر
در همین راستا رکود و عدم استقبال افراد از بازار خرید و فروش آپارتمان ری  باعث شد تا بسیاری از سازنده ها در سال گذشته از بازار  خارج شوند و تنها عده اندکی از آنها که به صورت گسترده فعالیت می کنند در بازار باقی بمانند و از طرف دیگر رکود در بازار خرید و فروش واحد مسکونی برای مستاجران مشکل ساز شد، زیرا آن دسته از مالکان پول لازمی که نتوانسته بودند واحد خود را به فروش برسانند به بازار اجاره روی آوردند وآیینه های تاشو   برای جبران میزان ضرری که طی مدت زمان فروش نرفتن ملکشان متحمل شده بودند، اجاره واحد ماشین آلات صنعتی   خود را با نرخ های بالا تعیین کردند و فروشندگانی که تعجیل در فروش ملک خود نداشتند، دست نگه داشته اند.
برابر شدن قیمت واحدهای نوساز
و چندسال ساخت
همچنین یکسان یا مشابه شدن قیمت واحدها با هر میزان سن بنایی از سال 88 شروع و تا به امروز ادامه پیدا کرده است؛ چراکه اغلب مشاوران املاک فعال در آپارتمان تبریز  مناطق مختلف تهران به برابر بودن نرخ های پیشنهادی واحدهای نوساز با واحدهای 3 تا 4 سال ساخت تاکید کرده اند.
ساخت وساز بر اساس ذائقه متقاضیان
از سال 88 تا به امروز ساخت واحدهای نقلی به خصوص در مناطق اجاره آپارتمان تبریز مرکزی و جنوبی تهران بسیار رونق یافته است و علت اینکه سازنده ها به ساخت چنین واحدهایی روی آپارتمان شیراز  آوردند، خواسته متقاضیان بوده است؛ زیرا خریداران این روزها با میزان بودجه ای که در دست دارند تنها واحدهای متراژ کوچک را می توانند خریداری کنند.
در رکود «معاوضه» رونق یافت
اکثر بنگاهداران بر این باورند که اگرچه رکود، تحرک در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی را تقریبا تعطیل کرده، اما از طرف طراحی حرفه ای سایت  دیگر باعث شده تا بازار معاوضه املاک با رونق روبه رو شود و بسیاری از افراد در بازار به معاوضه ملکشان با واحد مورد نظر بپردازند و در این قسمت از بازار تنها خریداران واقعی حضور ندارند، بلکه افراد سازنده هم با معاوضه واحدهای نوساز، در مقابل املاک کلنگی را نصیب خود می کنند.
ارائه تسهیلات فروش برای جلب مشتری
در همین حال طی دو سال گذشته که فروشندگان متوجه اخبار استان سمنان  تنگدستی اغلب خریداران در بازار شدند، تصمیم گرفته اند با ارائه یکسری از تسهیلات مانند «وام خرید» راه را برای خرید دستگاه تست فشار بطری  آسان کنند و همچنین مشوق مشتریان برای اقدام به خرید شوند، اما در حال حاضر علاوه بر اکثر واحدهای متراژ کوچک، واحدهای بزرگ از وام های خرید بهره مند هستند که البته میزان وامی که برای خرید واحدهای بزرگ در نظر گرفته می شود، بیش از 18 میلیون تومان است.

No comments:

Post a Comment