Thursday, August 19, 2010

وضعیت بازار مسکن فعلا آرام است

بازار مسکن کشور روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و از وضعیت نسبتا متعادلی برخوردار است اما کارشناسان و فعالان این بخش بر این باورند که ممكن است در پس این آرامش، شاهد افزايشي در قيمتها باشيم؛ هر چند این امکان در  بهار و تابستان امسال از احتمال كمتري برخوردار است.

به گزارش روند نیوز، دولت برای مقابله با تبعات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش مسكن راهکارهایی را در نظر گرفته که می‌توان به مهم‌ترین آن یعنی دو برابر کردن خط اعتباری مسکن مهر و افزایش آن به ۷ هزار میلیارد تومان اشاره کرد. وزارت مسکن و شهرسازی با این اقدام قصد دارد سرعت ساخت‌و‌سازها را در طرح مسکن مهر افزایش دهد و با ساخت واحدهای مسکونی و عرضه آنها به بازار مسکن اثر تورمی هدفمند کردن یارانه‌ها را خنثی کند. اما این اقدام وزارت مسکن انتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه را موجب شده است. آنها معتقدند که بها دادن به یک طرح و اختصاص منابع مالی عظیم به پروژه‌های مسکن مهر، در نهایت موجب کاهش آمار ساخت‌و‌ساز می‌شود چون بخش خصوصی تمایل به مشارکت در طرحی را ندارد که منافع آنها را تامین نمی‌کند. در نهایت این امر، افزایش قیمت‌ها را در پی خواهد داشت و این هدفی نیست که دولت از اجرای طرح مسکن مهر به دنبال آن بود.

بر اساس این گزارش در آستانه تعطیلات تابستانی خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران رونق دوباره‌ای گرفته است، رونقی که برخلاف ادعای مسوولان وزارت مسکن و شهرسازی، با افزایش قیمت همراه بوده است.

یک مشاور املاک در محدوده سردار جنگل با بیان این‌که خرید و فروش در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته رونق گرفته به خبرنگار ما گفت: البته قیمت‌ها نیز روند صعودی به خود گرفته و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پارسال قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نوساز حدود ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود که امسال به حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته قیمت خانه‌های کلنگی همچنان بدون تغییر مانده است

میدان انقلاب خیابان انقلاب میدان ولیعصر خیابان ولی عصر جمالزاده والعصر امیرآباد خیابان کارگر شمالی امیرآباد جنوبی حافظ کریمخان زند میدان هفت تیر روزولد میرزای شیرازی تخت طاووس خیابان شهید مطهری عباس آباد خیابان شهید بهشتی یوسف آباد میدان گلها منیریه حسن آباد چهارراه کالج میدان فردوسی خیابان ویلا استاد نجات اللهی خیابان سمیه خیابان طالقانی خیابان شریعتی خیابان سرباز خیابان پلیس خواجه نظام خیابان گرگان نامجو پل چوبی امام حسین میدان شهداء آپادانا نوبخت خرمشهر هویزه  آذربایجان بهارشیراز پاستور میدان حر گیشا کوی نصر فاطمی میدان جمهوری جلفا

.

No comments:

Post a Comment